
ד"ר זאב קאים
Dr. Zeev Kaim
-
קאים, ז., ורומי, ש. (התקבל לפרסום). מסיכון לסיכוי: מכוונות לעתיד של תחומי תפקוד בחיים – מבט על מצבי סיכון ומגדר. עיונים בחינוך.
-
קאים, ז' ורומי, ש' (התקבל לפרסום). גורמים מונעים ומאיצים שחיקה אקדמית בקרב סטודנטים חרדיים בהשוואה לסטודנטים שאינם חרדיים. בתוך ' אבולעפיה וש' אוחיון (עורכים), רב תרבותיות בחברה הישראלית – כיוונים ומגמות. הוצאת מכללת אשקלון.
-
Kaim, Z., & Romi, S. (accepted). Is higher education in my future? At-risk and normative adolescents’ perceptions of academic studies. Child & Youth Services.
-
קאים, ז., ורומי, ש. (2022). הקשר בין משאבים אישיים, משאבים בין-אישיים ומדדים קוגניטיביים לבין הסתגלות אקדמית: השוואה בין סטודנטים עם לקויות למידה לסטודנטים נורמטיביים. דוח מחקר מכון מופ"ת.
-
קאים, ז., ורומי, ש. (2021). פנייה לעזרה של מתבגרים למורים וליועצים חינוכיים: הבדלים בין מתבגרים בחינוך המיוחד לבין מתבגרים בחינוך הרגיל. דפים, 74, 225-249.
-
קאים, ז., ורומי, ש. (2021). הקשר בין משאבים אישיים וקוגנטיביים לשביעות רצון אקדמית בקרב סטודנטים חרדים, דתיים וחילוניים. דפים, 75, 239-262.
-
בלאו, ר., וקאים, ז. (2021) תרומת תפקידו של המורה החונך בתהליך התפתחותו המקצועית. בתוך א. שץ-אופנהיימר וש. זילברשטרום (עורכות), חונכות תיאוריה מחקר ומעשה (עמודים 53-72). הוצאת רסלינג.
-
קאים, ז., ורומי, ש. (2020). תפיסתם של מתבגרים בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד את מקומה של היועצת החינוכית במערך הסיוע בבית הספר. בתוך ש. קניאל ור. בולס )עורכים), הייעוץ החינוכי כיום (עמודים 153-180). הוצאת רסלינג.
-
קאים, ז. (2020). נכונות הפנייה לעזרה על פי תחום הבעיה וזהות מקור הסיוע בקרב מתבגרים בחינוך המיוחד ומתבגרים נורמטיביים. סחי"ש, 30, 25-47.
-
ראוכברגר, נ., וקאים, ז. (2019). עבודה עם נוער בסיכון במרחב החיים. בתוך מ אבולעפיה (עורך), "שובי נפשי". פרקים נבחרים בפסיכותרפיה אינגרטיבית יהודית (עמודים 55-66).
-
קאים, ז., ורומי, ש. (2019). הקשר בין משאבים אישיים, ערכים ,מסוגלות עצמית ואופטימיות לבין תפיסת תפקידי חיים: השוואה בין נוער במצבי סיכון לבין נוער נורמטיבי. דוח מחקר מכון מופ"ת.
-
קאים, ז., ורומי, ש. (2016). פנייה לעזרה על פי מרכיבי המודל: "איום על הערך העצמי" – נוער בסיכון לעומת נוער נורמטיבי. מגמות, 51(1), 185-212.
-
קאים, ז., ורומי, ש. (2015). הקשר בין משאבים אישיים: שחיקה, הנעה, מסוגלות עצמית ותחושות איום ואתגר לבין הסתגלות אקדמית של סטודנטים חרדים לעומת סטודנטים לא חרדים. דוח מחקר מכון מופ"ת.
-
קאים, ז. (2015). דפוסי חיפוש עזרה של נוער במצבי סיכון על פי מודל ה"איום על הערך העצמי". בתוך ע. גרופר וש. רומי (עורכים) קידום ילדים ומתבגרים במצבי סיכון בישראל: מבנה הדעת של התחום, שיטות התערבות, תכניות הכשרה ופיתוח עתידי (עמודים 59-84). מכון מופ"ת.
-
Kaim, Z., & Romi, S. (2015). The youth care worker as a resource for adolescents at a risk seeking help. Children and Youth Services Review, 53, 17-23.
-
קאים, ז., ורומי, ש. (2014). בחירת מקורות הסיוע לעזרה בבעיות אישיות: השוואה בין מתבגרים במצבי סיכון לבין מתבגרים נורמטיביים. חברה ורווחה, ל"ד, 385-409.
-
צוקרמן, ד., וקאים, ז. (2011). עמדות של מתבגרים כלפי חיפוש עזרה נפשית ממקורות סיוע פורמאליים ובלתי פורמאליים. חברה ורווחה, ל"א, 411-436.
מענקים ופרסים | Grants and Awards
שנת המענק: 2021
מכון מופ"ת
קאים, ז., ורומי, ש. (2022). הקשר בין משאבים אישיים, משאבים בין-אישיים ומדדים קוגניטיביים לבין הסתגלות אקדמית: השוואה בין סטודנטים עם לקויות למידה לסטודנטים נורמטיביים. דוח מחקר מכון מופ"ת.
בשיתוף עם פרופ' שלמה רומי
30,500 ₪
שנת המענק: 2016
מכון מופ"ת
קאים, ז., ורומי, ש. (2019). הקשר בין משאבים אישיים, ערכים ,מסוגלות עצמית ואופטימיות לבין תפיסת תפקידי חיים: השוואה בין נוער במצבי סיכון לבין נוער נורמטיבי. דוח מחקר מכון מופ"ת.
בשיתוף עם פרופ' שלמה רומי
24,000 ₪
שנת המענק: 2014
מכון קהילתי, אוניברסיטת בר אילן
קאים, ז., ורומי, ש. (2014). בחירת מקורות הסיוע לעזרה בבעיות אישיות: השוואה בין מתבגרים במצבי סיכון לבין מתבגרים נורמטיביים. חברה ורווחה, ל"ד, 385-409.
בשיתוף עם פרופ' שלמה רומי
8,000 ₪
שנת המענק: 2013
מכון מופ"ת
קאים, ז., ורומי, ש. (2015). הקשר בין משאבים אישיים: שחיקה, הנעה, מסוגלות עצמית ותחושות איום ואתגר לבין הסתגלות אקדמית של סטודנטים חרדים לעומת סטודנטים לא חרדים. דוח מחקר. מכון מופ"ת.
בשיתוף עם פרופ' שלמה רומי
15,400 ₪