-
Amitay, G., Arieli, D. & Dar, M. (2023). 11 Developing Spaces for Dialogue in a Complex and Diverse Academic Environment: A Critical-Humanistic Organizational Approach. In H. Desivilya Syna & G. Corry (Ed.), Volume II Track III Actions: Transforming Protracted Political Conflicts from the Bottom-up (pp. 165-184). Berlin, Boston: De Gruyter.
-
Skorkowich, Y., Arieli, D., Simonovich, J., Gur, P. & Bseel, A. (2021). Whose program is this? Negotiations in designing a student-initiated and student-led Jewish-Arab/Palestinian dialogue program on campus. Journal of Action Research 19(1), 72-90.
-
Raz, M., Arieli, D. & Desivilya, H. (2021). Engaging complex diversity in academic institution: The case of “triple periphery” in a context of a divided society. Conflict Resplution Quarterly 38(4), 303-321.
-
אריאלי, דניאלה. (2021). אינטימיות זרה: ההורים שלנו, האנשים שמטפלים בהם, ואנחנו. דפים מיומן שדה. הוצאת אוריון.
-
פרידמן, ו., סייקס, י., אריאלי, ד., סימנוביץ', ח. וביטר ניזאר. (עורכים). פאזל אקדמי: לקראת שינוי ביחסי ערבים יהודים בקמפוס. הוצאת רסלינג.
-
Friedman, V., Simonovich, J, Bitar, N., Sykes, I. Aboud-Armali. O., Arieli, D., Hadad, L. Desivilya, H., Rothman, J., Shdema, I., Dar, M. (2020). Self-in-field action research in natural spaces of encounter: Inclusion, learning, and organizational change. International Review of Qualitative Research 13(2), 247-264.
-
Arieli, Daniella. (2019). Nursing Education, Cultural Differences, and Political Conflicts: Israeli First‐Person Action Research. Journal of Nursing Scholarship 51(3), 262-270.
-
אריאלי, ד', סקורקוביץ', י' והירשפלד, מ'. (2018). מפגשים אתניים במרחב האקדמי: חג הסיגד כאמצעי למשא ומתן על כללי המשחק. הגירה 8, 1-21.
-
Arieli, D. & Tamir, B. (2018). Patients' stories of encounters with doctors: Expectations and anxieties. Patient Experience Journal 5(1), 27-34.
-
Friedman, Victor & Arieli, Daniella & Abboud Armaly, Oriana. (2017). Facilitating emotional reappraisal in conflict transformation. Conflict Resolution Quarterly. 35.
-
Arieli, Daniella & Hirschfeld, Miriam. (2016). Multi-faceted identities and interactions in mixed health teams. Israel Journal of Health Policy Research. 5.
-
אריאלי, דניאלה (2016). לדבר עם דמנטיה: מאפיינים ודפוסים של תקשורת ייחודית. גרנטולוגיה וגריאטריה 43(1), 29-47
-
Arieli, D., Tamir, B. & Man, M. (2015). Teaching Qualitative Research as a Means of Socialization to Nursing. Nurse Education Today 35, 795-799.
-
Lapidot-Lefler, Noam & Friedman, Victor & Arieli, Daniella & Haj, Noha & Sykes, Israel & Kais, Nasreen. (2015). Social Space and Field as Constructs for Evaluating Social Inclusion. New Directions for Evaluation. 2015.