-
Finkelstein, I., Shafiq, M., Soffer-Vital, S. et al. Should academic staff be the arbiters of peace in the classroom when the war rages outside? Gatekeepers of a national conflict in higher education. High Educ (2024).
-
Finkelstein, I., Soffer-Vital, S., & Lieblich, A. (2024). Contextual Narrative Interpretation Model (CNI): Rethinking Qualitative Analysis. International Journal of Qualitative Methods, 23.
-
Soffer-Vital, S., & Finkelstein, I. (2024). Empowering Teachers: Multicultural Social and Emotional Learning (MSEL) Among Arab Minority Teachers. Journal of Ethnic and Cultural Studies, 11(1), 39–57.
-
Shira Soffer-Vital, Idit Finkelstein, Yael Shraga-Roitman, Revital Cohen-Liverant & Tsfira Grebelsky-Lichtman (2023) The meaning of multicultural evaluation and meaningful evaluation: the importance of multifaceted responsive evaluation in higher education, Israel Affairs
-
Shira Soffer-Vital & Idit Finkelstein (2023) Towards a new multi-modality campus: unboxing Pandora’s box, Intercultural Education
-
Yael Shraga-Roitman, Revital Cohen-Liverant, Shira Soffer-Vital, Idit Finkelstein & Tsfira Grebelsky-Lichtman (2023) Towards multicultural, inclusive and diverse evaluation – Exploring post-Secondary students’ perceptions, Intercultural Education
-
Idit Finkelstein, Shira Soffer-Vital, Yael Shraga-Roitman, Revital Cohen-Liverant, Tsfira Grebelsky-Lichtman (2022) An Integrative Multi-Dimensional Model of Culturally Relevant Academic Evaluation for the 21st Century. International Journal of Higher Education 11(1):187
-
סופר-ויטל, ש. (2021). דַּבֵּר עברית وتكلم عربي (דַּבֵּר ערבית): הנכחת רב-לשוניות והבניית זהות חברתית מעצימה במרחב האקדמי הרב-תרבותי כגשר לפדגוגיה שוויונית, דמוקרטיה, שוויון וסובלנות. בטאון מכון מופת 67
-
סופר-ויטל, ש. (2020). "אין ולא יהיה לי מה לעשות עם המידע שאני לומדת בספרות": יישום גישת ההכרה החמה בהוראת הספרות ככלי לקידום למידה משמעותית, רלוונטית ומעצימה לתלמידים. ביטאון מכון מופת, 65, בימת דיון
-
סופר-ויטל, ש. (2020). לא על הקוגניטיבי לבדו: על חשיבות שילוב גישת "ההכרה החמה" בהוראה אקדמית בסביבה רב-תרבותית. קשת: כתב עת למדעי הרוח והחברה, כרך ב', עמודים 25-39.
-
Soffer-Vital, S. & Tabak, I. (2015). Warm Recognition for Teachers [Hebrew: Hakara Chama Bemorim]. Mofet Institute Journal 'Bitaon Machon Mofet' No. 55, April 2015, pp 44-48. Mofet Institute, Israel
-
Soffer. S. & Kareev, Y. (2011). The effects of problem content and scientific background on information search and the assessment and valuation of correlations. Memory and Cognition, 39, 107-116
-
וייל, ת., סופר, ש. (2007). מחקר בהוראת שפה ורכישתה: הוראת כתיבה אקדמית לפי שפות האם במכינה לעולים באוניברסיטה העברית. הד האולפן 92, 90-106.