
ד"ר גלעד גולדשמידט
Dr. Gilad Goldshmidt
-
Goldshmidt, G. (2023). Waldorf Education and Anthroposophy – A Complex Relationship. Global Journal of HUMAN-SOCIAL SCIENCE: Linguistics & Education, Volume 23 Issue 9.
-
פרק "חינוך ולדורף", בספר: חזונות חינוך בשישה צעדים (עורכים: הרפז וכרמון). (2023) רסלינג" תל-אביב
-
Goldshmidt, G. (2021). Three streams in alternative education: A philosophical, pedagogical, and practical comparison between Democratic, Waldorf, and Montessori education. European Journal of Alternative Education Studies. Volume 6, Issue 1, 2021.
-
חינוך קיבוצי – חינוך ולדורף: השפעות, קשרים, דמיון ושוני. בתוך: החינוך הקיבוצי (עורך: אלון גן), (2021). הקיבוץ המאוחד, סמינר הקיבוצים, מכון מופ"ת, יד טבנקין
-
Goldshmidt, G. (2019). Meditation with Children Is It Appropriate to Do Reflective and Meditative Activity with Children in Schools. Religion & Education, April, p 45 - 60.
-
גולדשמידט, ג. (2019). חינוך ולדורף כחינוך רוחני. עיונים בחינוך, גיליון מס. ,17, 17-35
-
גולדשמידט, ג. (2019). מדוע עלינו לשחרר את ילדינו ממדיה אלקטרונית בגנים ובבתי הספר. עיונים בחינוך, גיליון מס. ,19 . 585-600
-
Goldshmidt, G. (2018). Should Our Kindergartens and Schools be Electronic Media Free Zones? American Journal of Education and Learning, Volume 3, Number 1, pp 44-53
-
Goldshmidt, G. (2017). Integrating Waldorf Education Principles with Traditional Teacher Education. In: Ben-Perez, M. & Feinman-Nemser, S. (Editors). An Arena for Educational Ideologies: Current Practices in Teacher Education Programs. Rowman & Littlefield: Maryland / London.
-
Goldshmidt, G. (2017). On The Unique Place of Art in Waldorf Education. European Journal of Education Studies. Volume 3, Issue 8, p 36 – 50.