ד"ר עינת גיל
Dr. Einat Gil
-
Nachlieli, T., Mor, Y., Gil, E., & Kashtan, Y. (2019, February). Evolving discourse of practices for quality teaching in secondary school mathematics. Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME11), February 2019, Holland.
-
Gil, E. & Gibbs, A. L. (2017). Promoting modelling and covariational reasoning among secondary school students in the context of Big Data. Statistics Education Research Journal, 16(2) pp. 163-189.
-
Gil, E. & Gibbs, A. L. (2016, July). Introducing secondary school students to Big Data and its social impact: A study within an innovative learning environment. In J. Engel (Ed.), Promoting understanding of statistics about society. Proceedings of the Roundtable Conference of the International Association of Statistics Education (IASE), July 2016, Berlin, Germany.
מענקים ופרסים | Grants and Awards
Two Post Doctoral fellowships at the University of Toronto & Fields Institute for Research in Mathematical Sciences
Learning about Big Data in a technology enhanced innovative learning environment at a High School
בשיתוף עם Prof. Alison Gibbs, Prof. Jim Slotta
מלגת הצטיינות ללימודי דוקטורט, הרשות ללימודים מתקדמים והפקולטה לחינוך, אוניברסיטת חיפה
השפעה ארוכת טווח של קידום חשיבה סטטיסטית הסקתית בלתי פורמלית באמצעות סביבת למידת-חקר עתירת-טכנולוגיה
בשיתוף עם ד"ר דני בן-צבי
פרס מאמר מצטיין לחוקר בתחילת דרכו בכנס בינלאומי ICOTS9 מטעם ה-IASE
Long-term impact on students’ informal inferential reasoningבשיתוף עם ד"ר דני בן-צבי
קרן הנשיאה למחקר, מכללת לוינסקי לחינוך
הוראה ולמידה במרחבי למידה עתידיים - תרומה תיאורטית ויישומית
בשיתוף עם ד"ר ליאת אייל
קרן טראמפ למצוינות בחינוך
פרקטל - פרקטיקות להוראה איכותית במתמטיקה ובפיסיקה
בשיתוף עם ד"ר טלי נחליאלי, ד"ר יעל קשתן, ד"ר ישי מור, ד"ר רוני מועלם
רשות המחקר, מכללת לוינסקי לחינוך
הצמחת מודלים של סימולציות להוראה והכשרה במכללה לחינוך